Ensam

Hej hej! Då är jag ensam två dagar med barnen, Jim är nämligen på borta match och kommer hem fredag morgon igen. Han har varit borta över dagen innan, så det är inget nytt att vara ensam hemma med barnen, men nu blir det även nätter. Dagen idag har varit väldigt lugn, Milo har verkligen sovit hela dagen, bortsett från matning och blöjbyten.

Nellie har varit på dagis och jag har passat på att röja undan lite i hemmet. Sen körde jag och Milo till förskolan, hämtade Nellie och direkt till affären för att handla hem lite. Sen har jag och Nellie pysslat, varit en sväng på lekplatsen och Milo har sovit. Vi lagade mat tillsammans och Milo vaknade precis när vi skulle äta, så vi åt alla tillsammans, det funka det också. Sen somnade han igen och vaknade när Nellie hade somnat runt 19.40.

Då blev jag sugen på att bada honom, han har inte badat ännu så jag ville se hur hans reaktion skulle bli. Så jag tog fram allt och han tyckte verkligen om det, till och med så han sket rejält i badet. Det var inte lika härligt kan jag tycka, men han stirrade upp ögonen och njöt ordentligt, så det var kul att se (att han tyckte om att bada då). Efter blev han hungrig och bajsade samtidigt ner hela handduken, under tiden som han ammade. Sen skulle jag snabbt på med blöjan efter allt röj och fick istället kiss över hela mig, där är skillnaden mellan en pojke och flicka, haha. Ja, man har verkligen glömt bebis livet, inte alltid så lätt och charmigt med ack så underbart. Jag älskar livet med mina barn och givetvis min fina sambo, vi är bäst tillsammans.

Nu ligger Milo lugn och vaken och jag ska kolla lite tv, innan vi ska sova. Eller ja, så mycket sömn man kan få, nu kör jag bara på efter hans rutiner, men runt 3 månader ska det bli ändring på det. Det har jag bestämt mig för haha.. Jag önskar mig själv ett starkt lycka till.

Ha det så bra.

Lämna en kommentar