Sista ultraljudet

Då var det sista ultraljudet färdigt och jag behöver inte gå för att kolla honom på det sättet mer, han är som sagt större än beräknad vecka. Men som kvinnan denna gången sa, så hade han inte växt lika fort, så det är bara att vänta ut tiden. Skönt det! Jag är i vecka 36 och pojken väger 3100 gram, är 50 cm lång redan, med ett huvudomfång på 33 cm. Så han är en liten bamse där inne.

Själv har jag gått upp 20 kg och fick sagt, att jag borde börja tänka på vikten. Blev lite paff eftersom jag inte trodde att man säger så till en tidigare normalviktig tjej på 60 kg. Jag förstår om är överviktig sen innan och bör tänka mer på det då, men detta kom lite som en chock. Eller så kanske jag har fel? Gick upp 22kg i min första graviditet, så jag har en tendens att gå upp mycket, men allt försvann efter 5 månader. Ajja, jag lär ju inte precis sluta äta, aldrig.

Men annars såg allt bra ut, hjärtljuden var fina, värdena lika så. Dock har jag börjat få magsyra och det är inte alls skönt, tröttheten är också där och det är tungt. Precis som det ska, haha.

Från det ena till det andra, så gjorde vi en ny gipsmage på pojken. Nellie gjorde vi 2014 i vecka 35 och pojken nu i måndags i vecka 36. Den blev fin och nu känns den där lilla ”tomheten” hel. Det känns helt att snart vara fyra i familjen och kunna hänga upp gipsmagarna. De skiljer sig en del och jag är större med lillebror i magen, än med Nellie.

Vi hörs.

Lämna en kommentar