Tillbaka blick

Godkväll. Har suttit och kollat igenom lite bilder från min förra graviditet, det blev helt plötsligt väldigt intressant, nu när man är gravid igen.

Jag tycker det är unikt att det kan växa en levande människa i en liten mage. Ibland tänker jag inte på det, men när jag väl stirrar ner på magen i soffan, så fascineras jag väldigt över att man har något som rör sig där inne. Jag kommer aldrig ifrån det och det känns overkligt men samtidigt häftigt. Jag undrar om det bara är jag som tänker så? Fast det tror jag egentligen inte.

Jag är väldigt djup i mitt tänkande och spekulerar typ kring allt, just för att jag är en väldigt nyfiken person. Jag älskar att veta vad som händer i kroppen, världen, rymden osv, ja men precis allt.

Men på tal om min förra graviditet, så har jag nästan tappat hakan ikväll, över bilderna jag såg från vecka 39-40. Snacka om att vara elastisk, jag menar, jag såg ju ut som storken själv. Världens största mage och inga ben/armar, ni kan ju bara tänka er hur det såg ut, Hahaha ( japp, jag tyckte det var ganska roligt) .. Dock fick vi underbaraste prinsessan Nellie, som ändå var hyfsat stor. Nästan 4 kg, 54 cm lång och livet med henne har varit det absolut bästa.

Jim nattar Nellie och jag ska i vanlig ordning sätta på en bra film på tv. Det är väl något av det bästa man kan göra på kvällen.

Sov gott när ni kommer så långt.

Lämna en kommentar