fotobok

Om 3 dagar börjar jag att jobba och det ska bli skönt. Det har gått bra hela veckan för Nellie och hon har stannat från halv 8-12.30 sen i tisdags. 

Nellie har hittat sig en lekkompis, som är 2 månader äldre. De förstår ju inte varandra, så det ser roligt ut när de ”pratar”.

Idag hade de gett varandra klossar, som de lagt ner i en spann och det hade varit jättekul. Fröknarna hade bara kollat och skrattat, för tydligen hade de fört ett intensivt samtal med varandra. Typ blabla, dada, dä, bu osv. Ja ni fattar, så som barn pratar innan de lär sig prata ordentligt. Så himla sött kan jag tycka. 

Nellie förstår nu en del Tyska och det är bra, språket har tydligen inte varit ett problem för henne. Jag trodde faktiskt det skulle vara det jobbigaste och kanske skrämma henne. Men icke, hon är så duktig och förstår ganska mycket redan. De säger att hon lär sig fort och är en smart flicka. Måste ha fått det efter sin mamma, hehe.. 

Idag skrev vi även ut massa bilder på familjemedlemmar och nära, som Nellie ska ha på sitt dagis. Vi ska nämligen göra en fotobok, så hon kan titta i den när hon känner för det och visa upp alla när hon väl lärt sig snacka. 

Nä nu ska jag unna mig lite gott och kolla film. Ha en trevlig kväll allesamman! 

   
Tror hon ville ha med lejonet hem. Rätt gulligt att hon faktiskt tror att det lever också. Vinkar till den och ger den massa kramar. 

 
Lite bilintresserad är hon också och säger brumbrum, när hon ser en bil eller leker med det. 

 

Lämna en kommentar