Kärlek

Två härliga, soliga och varma dagar har det varit nu och det har mestadels spenderats utomhus. Riktigt skönt är det och jag har passat på att sola, medan Nellie satt i sitt stora uv tält och lekte. Igår var vi hos syrran, alltid lika trevligt och där badade Nellie i deras pool. Ville inte ha henne i förlänge, eftersom jag hade glömt hennes uv våtdräkt och solen värmer på bra. Hon blev inte alls glad när jag tog upp henne, men det ändrades snabbt efter att fått leka med morfar, moster och barnen. Hon kröp runt på gräsmattan och det börjar gå fort fram, nu vill hon även resa sig upp och tar tag i allt för att försöka stå. Det går så himla fort och man måste ha mer koll för varje dag som går. Man tänker fortfarande ”min lilla bebis som bara kan ligga ner” men icke, här ska det pillas på allt. 

Det finns en sak, som jag inte alls förstår och det är att Nellie inte tycker om att åka vagn. Hon har alltid älskat det fram till ca 4 mån, sen ville hon gärna sitta upp. Ja, då tog vi kuddar för att hon skulle få halvsitta, jättenöjd blev hon och tyckte om det. Sen blev hon stabilare och klarade av att sitta, då byta vi till sittdel, där trivdes hon bra och jag kunde gå ut och gå. Efter 5 månader någongång började hon protestera och ville inte sitta i vagn längre. Då fick jag för mig att hon säkert vill sitta framlänges istället, eftersom hon ÄLSKAR att sitta i bärsele framåt. Vi kom hem till Jims föräldrar i söndags och på måndagen, skulle jag ut och gå med henne, sittandes framåt. Men nej, det ville hon inte, det var värre än att sitta mot mig. Hon är ju nyfiken och tycker om att se allt, därför tycker jag det är konstigt. I bärsele kan hon sitta hur länge som helst, därför tänker jag att hon kanske vill vara så nära mig som möjligt. Men det kan ju även bli lite jobbigt efter 1 1/2 timmes promenad i bärsele med henne. Om det är någon, som har något tips på vad man kan göra, eller har varit i samma sits, så berätta gärna. Kan tillägga att hon är väldigt klängig på mig just nu och vill vara nära. Det hade iallafall varit såååååå skönt, om hon börjat gilla sitta i vagnen igen, för jag älskar att vara ute och gå långa promenader. 

Utöver mina funderingar kring vagnen, så kommer äntligen Jim hem ikväll och har semester!! Ska bli så kul, att vara tillsammans och hitta på en massa med min lilla familj. Ah, jag är så jäkla glad. Älskar mitt liv med dem, ja självklart annars också. 

Ha en bra söndag alla! 

  

  
   

Lämna en kommentar