Kontroll

Varit på kvinnokliniken idag och tagit lite blodprover,  kollat hjärtljud på vår tös och gjort ultraljud.  Jag tycker det är lika spännande varje gång och även att få höra att vår flicka växer bra, gör mig glad. Hon har växt väldigt fort tycker jag,  på 4 veckor har hon ökat nästan 10 cm och gått upp 500 gram. Så nu är hon nästan 42 cm och väger 1490 gram, min känsla är att hon kommer komma tidigare.  Men man vet som sagt aldrig,  det återstår att se.

Jag mår annars mestadels fint, fått tillbaka illamåendet lite men det är inget jag lider av och tröttheten är kvar.  Svullna ben, armar och ansikte har jag också fått. Helt otroligt vad det kan samlas vätska i kroppen, det kliar även ganska mycket. 

Vi bokade in ett 3D ultraljud till den 25 september,  så jag hoppas verkligen vi får bra bilder, för det är inte alls billigt. Jag tyckte vi kunde avstå, för vi lär ju se barnet om ca 9 veckor ändå, men Jim tycker verkligen att vi ska göra det. Det där med priser kan ibland skrämma mig, men Jim sa att ”hur ofta gör man något sånt och det är kul att visa när hon blir äldre” Självklart tycker jag också att det ska bli spännande, så det blir av.

Jim har åkt iväg på någon fotoshooting och reklam inspelning nu och efter det ska vi åka iväg, handla en actifry och fritera pommes och steka snitzel till det. Mums!

image

Här är en liten bild av hennes fot!

Lämna en kommentar