Tjat, tjat, tjat!

Politik hit och politik dit, jag bryr mig inte! Jag bor i Tyskland! Sen förstår jag mig inte på det, eftersom jag aldrig varit intresserad. Man får ändå inte som man vill och jag har redan mina egna åsikter, på vad jag tycker är rätt och fel.  Det står jag fast vid, dock är det inget som hade kunnat bli genomfört. Från det tråkiga till det roliga, så har jag haft en toppen helg. I Fredags fick jag äntligen testa på att rida och även klappa massa hästar, det var så kul och djuren är så mäktiga.  Dock var jag inte beredd på att det skulle skumpa så mycket när jag red, men det var bara att slappna av och följa med i takten. Givetvis red jag inte själv, utan Anne (ny kompis) fick leda mig. Tror inte det hade gått så bra annars. I Lördags grillade vi gott hemma hos mig, skulle egentligen göra det på fredagen men det blev massa regn.  Det var trevligt! Vi hade bara ett problem och det var att starta grillen. Jag gjorde precis som Jim brukar göra, men det tog kanske 1 timme längre. Både jag och Anne måste sett förvirrade ut. Felet enligt Jim, var att jag hade för lite kol och tändvätska.  Jag skyller på dålig kol! Igår blev det en god pankaksfrukost och efter det hittade Jim en annons med billiga cyklar.  Vi kände för att cykla, så vi åkte dit, testade två stycken och köpte dem. Bra pris och bra cyklar! Så nu jäklar ska det cyklas så mycket det bara går. Just nu ligger jag i solen och nä det är inte skönt längre, håller på att svettas ihjäl.  Så tänkte upp och fixa till mig, för ska till stan och fixa lite ärenden. Om 7 dagar är vi tillbaka i Sverige och stannar några veckor, japp jag längtar!!

Ha en skön sommardag / Magda

image

image

image

image

image

Jag älskar Buddha

image

image

Lämna en kommentar